piątek, 21 grudnia 2012

"SZEPTY" na DKK w Krzeszycach



22 marca 2012 roku na kolejnym spotkaniu w Dyskusyjnym Klubie Książki w bibliotece w Krzeszycach rozmowy toczyły się wokół treści powieści Ireny Matuszkiewicz –„Szepty”

Po przeczytaniu książki Ireny Matuszkiewicz pt. „Szepty” mam trochę mieszane odczucia. Czytając zwierzenia głównej bohaterki pani Felicji Lipeckiej „Funi”, było mi jej bardzo szkoda, że jest taka stara, samotna i odizolowana od rodziny, dlatego szukała przyjaciół wśród obcych i znalazła ich, a raczej je w grupie nazwanej alebabkami, których niepisany statut głosił, że:
      panie nie wychowują się nawzajem i nie biadolą – a to trudne, gdy średnia wieku wynosi 73 lata.
Po przeczytaniu dowiedziałam się, że panie chwalą sobie koło dyskusyjne przy bibliotece, ciekawe rozmowy i dyskusje, a hitem, moim zdaniem jest powiedzenie:
„-Wiek nie ma znaczenia – starość ma takie same apetyty jak młodość, tylko zęby dużo gorsze”.
Jednak moje współczucie do pani Felicji zmalało, gdy przeczytałam zwierzenia jej córki Danieli i te wspomnienia bardziej przemawiają do mnie i wyglądają bardziej prawdziwie „ mama zawsze miała rację, a jak nie miała, to też miała.”
 Do tego, aby współżycie w rodzinie było jak najlepsze, trzeba dużo dobrych chęci ze strony wszystkich zainteresowanych i to chyba takie motto dla Nas rodziców – nie bądźmy zawsze najmądrzejsi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz