środa, 7 października 2015

Spotkanie z Joanną Olech



Spotkania autorskie są doskonałą okazją do zachęcenia dzieci i młodzieży do czytania książek, mamy nadzieję, że młodzi czytelnicy będą chętniej sięgali po książki autorów, których bezpośrednio poznali, jak również tych z którymi nie mieli jeszcze bezpośredniego kontaktu. Większość spotkań organizujemy w ramach Dyskusyjnych Klubów Książki działających przy naszych placówkach bibliotecznych.
6 października gościliśmy znaną o lubianą autorkę książek dla dzieci i młodzieży- Panią Joannę Olech. Tym razem spotkanie nie odbyło się w bibliotece, przyszliśmy z wizytą do Zespołu Szkół Samorządowych w Krzeszycach.
Spotkanie z autorką nie należało do zwykłych, gdyż Olech od pierwszej minuty zaskarbiła sobie sympatię uczestników, wciągając ich do wspólnej zabawy. Opowiadała o tym jak została pisarką i przekonała dzieci, że aby pisać książki nie trzeba ukończyć żadnej specjalistycznej szkoły, bo pisarzem może zostać każdy, niezależnie od kwalifikacji i wykonywanego zawodu.  Pisaniem zajęłam się przez przypadek. Pracowałam w redakcji czasopisma dla dzieci. Pewnego dnia poproszono mnie, żebym zrobiła w nim komiks, a ja temu zadaniu nie podołałam. Zaproponowałam, że coś napiszę, aby zapełnić tę pustą stronę. Wymyślałam, że to będzie pamiętnik jedenastolatka, bo wtedy mój syn miał tyle lat. I tak powstała pierwsza część Dynastii Miziołków, do napisania której inspiracją stała się moja rodzina. Pisałam tę sagę do czasopisma, w odcinkach i myślałam, że nie będzie miała ona długiego życia. Nieoczekiwanie znalazł się wydawca i tak powstała cała seria, która ostatecznie dostała Nagrodę Literacką - powiedziała nam Joanna Olech. Oprócz tego prezentowała napisane i zilustrowane przez siebie książki, czytała ich fragmenty, między innymi „Dynastię Miziołków”, za którą zdobyła wyróżnienie w konkursie na Dziecięcy Bestseller Roku oraz Nagrodę Literacką im. Kornela Makuszyńskiego. Autorka przygotowała dla dzieci krótkie konkursy literackie związane z jej książkami. Zaproponowała też zabawę, w czasie której młodzi czytelnicy wykazali się doskonałą znajomością treści Miziołków. Na wszystkie pytania odpowiadali bezbłędnie, za co nagradzani byli przez autorkę słodyczami (cukierkami i batonikami). Publiczność wybrała dwóch najbardziej podobnych do Miziołka chłopców, którzy również zostali nagrodzeni przez autorkę. Nasi młodzi goście mieli okazję podziwiać postaci rysowane na „żywo” przez Panią Joannę, a w międzyczasie wymyślali historyjki o smokach.
Czas poświęcony na spotkanie upłynął  stanowczo za szybko. Zarówno dzieci jak i dorośli byli zachwyceni Panią Joanna, która okazała się sympatyczną, otwartą, wesołą i z poczuciem humoru osobą. Już od pierwszych chwil spotkania, swoją osobowością ujęła wszystkie dzieci. Jej spontaniczność i doskonały kontakt z dziećmi sprawiły, że było to spotkanie fascynujące i zapewne twórcze dla wielu uczestników.
           Na zakończenie dzieci mogły zadać pytania Pani Joannie, na które autorka chętnie odpowiadała, a było ich naprawdę wiele. Spotkanie przebiegło w bardzo miłej atmosferze co było zasługą naszego gościa jak i dzieci. Natomiast miłą pamiątką dla uczestników spotkania były dedykacje i autografy w książkach i na specjalnie przygotowanych kartkach z Miziołkową pieczątką.
































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz